Ruszyła strona internetowa poświęcona modowi Overdose do Painkillera, jej adres to: projectoverdose.com.
Można na niej znaleźć (niektóre pewnie będzie można w przyszłości) różne informacje o przeciwnikach, mapach, broniach, pobieralnia i oczywiście aktualności na temat zbliżającej się premiery gry.
Został na niej również zaprezentowany poniższy filmik przybliżający rozgrywkę.
Painkiller: Overdose jest oficjalną kontynuacją wydanej w 2004 roku strzelanki FPP, przygotowanej przez polskie studio developerskie pod nazwą People Can Fly. Za opracowanie sequela odpowiedzialna jest jednak inna firma, a mianowicie czeskie Mindware Studios. Developer ten znany jest również dzięki takim produkcjom jak Voodoo Nights (PC, X360), czy Cold War: Behind The Iron Curtain (PC, XBX). Kontynuacja Painkillera nie wprowadza do rozgrywki żadnych rewolucyjnych zmian. Zabawa w dalszym ciągu koncentruje się więc na masowej eksterminacji potworów, przy wykorzystaniu arsenału mniej lub bardziej dziwacznych broni. Omawiana produkcja, w przeciwieństwie do pierwszej części, która ukazała się też na konsolę Xbox, powstała wyłącznie z myślą o posiadaczach komputerów osobistych.
Przedstawione w Overdose wydarzenia częściowo rozgrywają się przed opowiedzianą w pierwszej części serii historią, tak aby w założeniach jednoznacznie zakończyć wszystkie główne wątki. Wcielamy się też w zupełnie nową postać. Podobnie jak wcześniej, fabuła odgrywa jednak zdecydowanie drugoplanową rolę, nie przeszkadzając w dokonywaniu masowej zagłady pojawiających się na ekranie stworów. Na graczy czeka tym razem około 40 różnych rodzajów demonów. Wiele z tych istot pojawia się po raz pierwszy. Niektóre potwory znane są już jednak z pierwszej części serii. Producent zadbał także o nowych bossów, wzorowanych na tych z pierwszego Painkillera. Przeciwnicy ci wyróżniają się więc zarówno ogromnymi rozmiarami, jak i ogromną siłą zadawanych ciosów.
Przygotowana przez producentów gry kampania dla pojedynczego gracza składa się z szesnastu zupełnie nowych poziomów, które można oczywiście pokonywać na kilku różnych poziomach trudności. Arsenał dostępnych broni poszerzony został o sześć nowych giwer. Gracz może także liczyć na zdecydowanie potężniejsze karty w zbieranej przez siebie i znanej z pierwszej części serii talii. W grze nie zabrakło oczywiście odpowiednio rozbudowanego multiplayera. Producent rozszerzył między innymi opcje śledzenia swoich dotychczasowych poczynań. Multiplayer jest ponadto kompatybilny z mapami oraz trybami zabawy z pierwszej części Painkillera. Wizualnie gra przypomina swojego poprzednika, choć dodano oczywiście wiele nowych efektów graficznych. Akcję w dalszym ciągu obserwujemy z perspektywy pierwszej osoby.
Serwis gry-online.pl donosi, że studio People Can Fly nie tworzy gry Painkiller 2. Z Painkillerem nie mamy już nic wspólnego - odpowiedział Adrian Chmielarz z warszawskiego studia People Can Fly poproszony o komentarz w sprawie nowych przygód Daniela Garnera, przygotowywanych przez koncern JoWooD Productions Software AG.
Informacja o produkcji drugiej odsłony Painkillera obiegła w ostatnich dniach niemieckojęzyczne serwisy internetowe. Wydaniem nowej gry zajmie się austriacki koncern, który niedawno uzyskał prawa do tej marki, przejmując firmę DreamCatcher Interactive, Inc. Adriana Chmielarza nie dziwi, że Painkiller 2 powstaje - plotki krążą już od dawna. Zaznacza jedno, że studio People Can Fly nie ma absolutnie nic wspólnego z tą grą.
Dzięki najlepszej polskiej stronie internetowej painkiller.blo.pl poświęconej Painkillerowi można natrafić na link do czeskiego studia Mindware Studios, które tworzy moda do trybu gry singleplayer. Na stronie projektu można zobaczyć galerię, na której są zaprezentowane nowe bronie, przeciwnicy, bossowie oraz mapy.
Choć nie ma informacji o przewidywanej dacie premiery moda to jednak jesteśmy zachęcani przez jego twórców do odwiedzania strony projektu w najbliższych tygodniach.
Miło mi poinformować, że serwis painkiller.ugu.pl w dniu dzisiejszym ma swoją premierę. Na stronie będzie można znaleźć wszystko co związane z polską grą FPS Painkiller. Między innymi będą to aktualności z świata gry, poradniki, bogate galerie zdjęć, filmy i wiele innych.
Strona ta powstała z pasji do gry Painkiller, na pewno nie ma na celu konkurować za wszelką cenę z żadnymi innymi serwisami o podobnej tematyce. Wszelkie propozycje współpracy będą mile widziane.