Reklama
Painkiller
Painkiller jest to podstawowa broń, która nie potrzebuje amunicji. Jak każda broń w Painkillerze posiada dwa tryby ataku.
Pain - pierwszy z nich wykorzystuje obrotowe ostrza, którymi można poszatkować przeciwnika. Trybu tego można używać jedynie podczas bezpośredniego kontaktu z wrogiem. W drugim trybie -
killer - broń wystrzeliwuje hak, który jest połączony z jej lufą poprzez żółty promień. Hak zadaje obrażenia przeciwnikowi, za jego pomocą można też przyciągnąć przeciwnika a nawet przesuwać przedmioty. Promieniem można również zadawać obrażenia (jeśli przeciwnik przetnie promień). Broń ta posiada tryb
combo, po wprawieniu w ruch obrotowy ostrzy uruchamiając drugi tryb ostrza zostaną wystrzelone zabijając każdego wroga napotkanego po drodze.
1 tryb
PAIN - wirujące ostrza, krojące wroga.
2 tryb
KILLER - wystrzeliwuje harpun który przyciąga wroga w twoją stronę.
3 tryb łączony (tryb 1 + 2)
PAINKILLER - Wirujące, latające ostrza, krojące wroga na odległość.
Strzelba
ShotGun, czyli
strzelba w postaci
dwururki zadaje poważne obrażenia podczas odddawania strzałów z małej odległości, podczas ataku z dala śrut ulega większemu rozrzutowi i obrażenia już nie są duże. Alternatywnym sposobem ataku dla tej broni jest strzał niebieskimi promieniami, które zamrażają przeciwnika i ułatwiają do maksimum unicestwienie go. Za jako takie
combo dla tej broni można uznać zamrożenie przeciwnika a następnie dobicie go strzałem ze strzelby, co spowoduje rozbicie na kawałki wroga.
Strzelbę cechuje stosunkowo szybki czas przeładowywania broni po oddaniu strzału.
1 tryb
ŚRUT - leci z wielką siłą na wroga, odrzucając go na spory dystans, albo go rozrywa na strzępy. Bliski zasięg.
2 tryb
ZAMRAŻARKA- zamraża wroga który nie może się ruszyć. Można stwora rozkruszyć.
Kołkownica
Kołkownica jest swoistą wizytówką
Painkillera, czymś po czym poznaje się tę grę. W pierwszym trybie ataku strzela kołkami, które po celnym strzale rozrywają na strzępy ciało przeciwnika ewentualnie przykuwają jego ciało do otaczających je obiektów. Strzelanie kołkami wymaga wprawy, gdyż wystrzelony kołek leci po paraboli. W alternatywnym trybie ataku broń ta staje się wyrzutnią granatów, które wybuchają z opóźnieniem. Wykonanie
combo jest stosunkowo trudne i polega na trafieniu granata kołkiem co spowoduje jego natychmiastowy wybuch.
Kołkownicę cechuje spory czas przeładowywania broni po oddaniu strzału.
1 tryb
KOŁEK - powolne przeładowanie, ale jeśli nim kogoś trafisz, to już nie wstanie. Chyba że wróg ma mocny pancerz, ale i tak ten typ amunicji zabiera masę życia wrogą.
2 tryb
GRANATNIK - Średnia szybkość przeładunku, ale jeżeli umiesz się tym obchodzić, to załatwisz masę wrogów.
3 tryb
KOŁEK I GRANAT - Jeżeli trafisz kołkiem w lecący granat, to się w niego wbije i gdy trafi w jakąś przeszkodę, to nie mam mocnych.
Wyrzutnia rakiet
Rakietnica - stanowi połączenie wyrzutni rakiet i miniguna, idealna na duże dystanse. Ataki: w pierwszym trybie - działko obrotowe, w alternatywnym - wystrzelenie rakiety wybuchającej po zetknięciu z dowolną powierzchnią lub ciałem wroga. Rakiet należy używać tak by mieć pewność, że ich wybuch nastąpi w bezpiecznej odległości, bo można sobie samemu narobić krzywdy. Podczas gry wieloosobowej przydaje się umiejętność wykonywania skoku na rakiecie. Minigun przydaje się w walce na większym dystansie.
1 tryb
MINIGUN - wypluwa we wrogów setki amunicji, szybkostrzelna ala i szybo traci amunicję.
2 tryb
RAKIETNICA - Średnia szybkość przeładowania oraz zasięg, ale niezastąpiona na celne i potężne strzały na masy wrogów.
Electro
Electro - pierwszym trybem jest wyrzutnia ostrz
shuriken (broń miotana, używana przez wojowników Ninja). Wbrew pozorom strzelanie shirukenami mocno rani przeciwnika. W drugim trybie forma ataku przypomina działo piorunowe
lightning gun znane z
Quake, razi przeciwników wiązką elektryczną. W trybie specjalnym -
combo - podczas strzelania shurikenami, naciśnięcie klawisza ataku prądem, spowoduje wystrzelenie całego magazynku shurikenów, który przyczepi się do dowolnej powierzchni i będzie raził prądem wszystkich wrogów w jego pobliżu.
1 tryb
SHURIKENY - Szybkostrzelne, silne, ale dystans malutki. Ładnie wyglądają wrogowie ze srebrnymi gwiazdkami na ciele.
2 tryb
ELECTROWSTRZĄS - Bliski zasięg, a i nie jest zbyt celny. Ammo też szybko nam ucieka. Zaleta? Gdy trafisz wroga, to go paraliżujesz i smażysz.
3 tryb łączony (tryb 2 + 1)
MINA ELEKTRYCZNA - Zużywa sporo shurikenów i baterii, ale za to na krótki czas, gdy do niej się ktoś zbliży, dostanie porządnego kopa prądu.
Peem
Peem to druga broń, która pojawiła się w
Battle Out Of Hell. W pierwszym trybie oddaje szybkie serie strzałów z ostrej amunicji. W drugim trybie ataku
peem to klasyczny
miotacz ognia. Wytwarza ogromny płomień, który powoli pali przeciwnika, taka forma ataku bardzo dobrze sprawdza się podczas walki z większymi grupami wrogów na krótkim dystansie.
1 tryb
KARABIN MASZYNOWY- Jest to karabin wystrzeliwujący amunicję o kalibrze 45 mm ETAP (Explosive Tipped Armor Piercing). Strzela szybkimi seriamii i zadaje spore obrażenia na dość dalekim dystansie.
2 tryb
MIOTACZ OGNIA- Lejesz na wroga setki litrów płonącej benzyny. Powoli trawi wrogów, aż zostanie z nich tylko popiół. Przydatne na duże grupy potworów.
3 tryb łączony (tryb 2 + 1)
BUTLE Z GAZEM- Wyrzucasz w stronę wroga całą butle z łatwopalną i wybuchową mieszanką. Traci sporo amunicji ale przydaje się jako bomba z opóźnionym zapłonem o sporej sile. Najlepiej stosować ją na duże zgrupowania stworów.
Bełtacz
Bełtacz - po raz pierwszy pojawia się w dodatku
Battle Out Of Hell, przypomina kołkownicę. W pierwszym trybie broń wystrzeliwuje bełty zadające spore obrażenia przeciwnikowi. W trybie tym można używać przybliżenia, co umożliwia dokładne celowanie na większe odległości, jest to pierwsza broń którą można określić mianem snajperskiej. Druga forma ataku polega na wystrzeliwaniu kilku granatów, które na dodatek odbijają we wszystkie strony.
1 tryb
BEŁTY- Owszem, bełty w liczbie mnogiej, bo wystrzeliwuje ich na raz pięć. Lecą prosto aż do samego końca. Niezwykle celna a za pomocą lunety możemy lepiej wycelować i zdišć cel z bezpiecznej odległości
2 tryb
MINIGRANATY- W single player strzela dziesięcioma, a w multi player czteroma małymi granatami, które na dodatek podskakują we wszystkie strony.
3 tryb
BEŁTY I GRANAT - Podobnie jak w przypadku kołkownicy wystrzeliwując granat nadziewamy na niego bełty i wszystko leci w kierunku wroga.
Sześcian

Broń przypominająca działaniem
painkillera z podstawki. Sześcian złożony z kilkudziesięciu elementów, które zaczynają krążyć z ogromną prędkośćią i szatkować wrogów. Broń dobra na bliskie i średnie dystanse.
1 tryb
BRZYTWY - Wirujące kawałki sześcianu kroją każdego kto podejdzie za blisko.
2 tryb
SZEŚCIAN - Wystrzeliwuje sześciań w przećiwnkia a przy trafieniu wyrzuca cel w naszą stronę. Podczas lotu od sześcianu do ręki bohatera ciągnie się wiązka laseru zadająca obrażenia każdemu kto przez nią przejdzie.
3 tryb łączony (tryb 1 + 2)
LATAJĄCE BRZYTWY - Tryb podobny do pierwszego, lecz tutaj szatkownica powoli posuwa się w stronę wrogów. Każdy kto stanie jej na drodze, zginie.
Kościana strzelba

Broń przypominająca działaniem
strzelbę z podstawki. średnia szybkość przeładowania oraz niezbyt daleki zasięg. Zabójcza na bliskie odległości.
1 tryb
KOŚCIANA STRZELBA - Ta sama zasada co w Strzelbie lecz amunicją są połamane kości, które na bliskie odległości zadają poważne obrażenia.
2 tryb
PETRYFIKACJA - Wystrzeliwuje w stronę wroga dziwną substancję która po zetknięciu z przeciwnikiem zamienia go w kamień dzięki czemu można go bez problemu rozwalić na kawałki. Bardzo powolne przeładowanie.
Działko

Broń przypominająca działaniem
miniguna z podstawki. Różnica jest natomiast taka iż zamiast jednej rakiety, wystrzeliwuje aż trzy ładunki wybuchowe. Natomiast karabinek wmontowany w owe działo zadaję nieco większe obrażenia niż jego pierwowzór.
1 tryb
DZIAŁKO - średnia szybkość przeładowania oraz zaśięg, lecz nadrabia to siłą rażenia. Jest w stanie zniszczyć sporą masę wrogów.
2 tryb
KARABIN - Szybkostrzelna i niszczycielska. Ma dość spory zaśięg i celność i posiada nieco większą siłe rażenia niż Minigun.
Kusza

Broń przypominająca działaniem
bełtacza z podstawki. W przećiwieństwie do swojego pierwowzoru, ta broń strzela trzema strzałami, które mają sporą siłę rażenia i zasięg dzięki czemu ta broń sprawdza się idealnie jako sniperka. Posiada lunete dalekiego zasięgu do lepszego celowania oraz wyżutnię granatów skokowych.
1 tryb
KUSZA - Wystrzeliwuje trzy strzały o czerwonych grotach, które lecą po linii prostej. Można wykożystać lunetę do lepszego celowania gdyż ten tryb idealnie się sprawdza do eliminowania poszczególnyh wrogów na bespieczny dystans.
2 tryb
GŁÓWKI - Ta sama zasada działania co w Bełtaczu granaty skokowe, lecz amunicją tutaj są małe suszone główki.
Krzykacz

Dość obżydliwie wyglądająca głowa demona na pierwszy rzut oka nie wydaje się być bronią. Nic bardziej mylnego gdyż, jest jedną z najlepszych broni. Demon z oczu wystrzeliwuje wiązkę laseru, która dosłownie tnie i smaży każdego stojącego na drodze strzeału. A jescze bardziej efektowną i nisczycielską mocą owej głowy jest krzyk. Każda wrogo nastawiona istota zginie na miejscu stojąc na drodzę fali dźwiękowej.
1 tryb
SZATAŃSKIE OCZY - Z oczu demona wystrzeliwuje laser lecący trajektorią prostą dzięki czemu na dość spore odległości nadaję się do exterminacji wrogów. Jest niezwykle celna, lecz dość szybko traci energię.
2 tryb
KRZYKACZ - Jedna z najpotężniejszych broni w grze. Powoli posuwająca się do przodu fala dzwiękowa łamie kości i zgniata czaszki anszych wrogów. Wszystkie słabszego i średniego pokroju potwory giną na miejscu, co niektórę śilniesze przetrzymują ten atak lecz otrzymują ogromne obrażenia. Ten tryb wymaga sporo energii do działania.
Ektoplazmer

Jest to wyrzutnia toksyn, która wypluwa nasycone zieloną mazią pociski lecące po trajektorii paraboliczej (podobnie niczym kołki w Kołkownicy). Mają dość duż siłę lecz z celnośćią na dalsze dystanse trzeba popracować. Na blizsze odległości jest wstanie pluć chmurą toksycznych, zielonych oparów, które spowalniają przeciwników. Nie jest zbyt szybko strzelna ale bardzo przydatna broń do spowolnienia mas potworów nacierających w naszym kierunku.
1 tryb
ZIELONY ŚLUZ - Jeden taki poćisk ma dość sporą siłę na potwory słabszego i średniego pokroju a śilniejsze dostaja dość sporych obrażeń.Co ciekawsze pocisk ciagnie za sobą mała chmurę toksyn i gdy ktoś w nią wejdzie dostaję niewielkich obrażeń. Pociśk leci po krzywiźnie co oznacza że im dalej leci tym bardziej zniża swój tor lotu.
2 tryb
EKTOPLAZMER - Pluje na bliską odległość zielonym gazem, który spowalnia wszystko co stanie nam na drodze.
POWRÓT
POWRÓT