Epic Games, twórcy serii
Jazz JackRabbit,
Unreal oraz
Gears Of Wars zawarli porozumienie (czyt. wykupili) z warszawską firmą
People Can Fly, która zasłynęła grą
Painkiller.
Romans między polskim niezależnym producentem a amerykańskim gigantem rozpoczął się jakiś rok temu - wtedy to ludzie z
PCF zaprezentowali Epic efekty swoich prac wykorzystujące technologię
Unreal Engine 3. Polacy mieli zamiar wykorzystać ten silnik do stworzenia własnego tytułu przeznaczonego na konsole. Mark Rein, wiceszef Epic:
PCF pokazało nam swoje wczesne prototypy w ciągu zaledwie paru tygodni, a my byliśmy totalnie rozwaleni. Jakość ich prac była ekstremalnie wysoka - wiedzieliśmy, że musimy znaleźć sposób na to, żeby współpracować z nimi bliżej w przyszłości. W ten sposób
PCF przypadło zadanie przeniesienia
Gears Of War na PCty. Szef Epic, doktor Michael Capps:
Poziomy do multiplayer, które oni stworzyli dla Gears PC wyglądają tak samo dobrze, jeśli nie lepiej niż oryginalne. Jak moglibyśmy przegapić okazję do długo-falowej współpracy? Adrian Chmielarz, założyciel
People Can Fly, oczywiście też nie szczędzi cukru:
Mieć możliwość pracy z najlepszą technologicznie firmą na rynku i współtworzyć zdumiewające, fantastyczne gry to oferta, której nie możesz odrzucić. Trudno się dziwić tym słowom, tym bardziej, że pecetowa konwersja
GOW to dopiero początek - jeszcze w tym tygodniu, na targach
Games Convention w Lipsku obie firmy mają ogłosić szczegóły dotyczące zupełnie nowego tytułu, nad którym będą pracować wspólnie. Niestety będzie to pokaz zamknięty.
Więcej szczegółów na temat przejęcia pod adresem
ve3d.ign.com.
Informacja w całości pochodzi z serwisu
maposfera.org.