Reklama
Sześcian

Broń przypominająca działaniem
painkillera z podstawki. Sześcian złożony z kilkudziesięciu elementów, które zaczynają krążyć z ogromną prędkośćią i szatkować wrogów. Broń dobra na bliskie i średnie dystanse.
1 tryb
BRZYTWY - Wirujące kawałki sześcianu kroją każdego kto podejdzie za blisko.
2 tryb
SZEŚCIAN - Wystrzeliwuje sześciań w przećiwnkia a przy trafieniu wyrzuca cel w naszą stronę. Podczas lotu od sześcianu do ręki bohatera ciągnie się wiązka laseru zadająca obrażenia każdemu kto przez nią przejdzie.
3 tryb łączony (tryb 1 + 2)
LATAJĄCE BRZYTWY - Tryb podobny do pierwszego, lecz tutaj szatkownica powoli posuwa się w stronę wrogów. Każdy kto stanie jej na drodze, zginie.
Kościana strzelba

Broń przypominająca działaniem
strzelbę z podstawki. średnia szybkość przeładowania oraz niezbyt daleki zasięg. Zabójcza na bliskie odległości.
1 tryb
KOŚCIANA STRZELBA - Ta sama zasada co w Strzelbie lecz amunicją są połamane kości, które na bliskie odległości zadają poważne obrażenia.
2 tryb
PETRYFIKACJA - Wystrzeliwuje w stronę wroga dziwną substancję która po zetknięciu z przeciwnikiem zamienia go w kamień dzięki czemu można go bez problemu rozwalić na kawałki. Bardzo powolne przeładowanie.
Działko

Broń przypominająca działaniem
miniguna z podstawki. Różnica jest natomiast taka iż zamiast jednej rakiety, wystrzeliwuje aż trzy ładunki wybuchowe. Natomiast karabinek wmontowany w owe działo zadaję nieco większe obrażenia niż jego pierwowzór.
1 tryb
DZIAŁKO - średnia szybkość przeładowania oraz zaśięg, lecz nadrabia to siłą rażenia. Jest w stanie zniszczyć sporą masę wrogów.
2 tryb
KARABIN - Szybkostrzelna i niszczycielska. Ma dość spory zaśięg i celność i posiada nieco większą siłe rażenia niż Minigun.
Kusza

Broń przypominająca działaniem
bełtacza z podstawki. W przećiwieństwie do swojego pierwowzoru, ta broń strzela trzema strzałami, które mają sporą siłę rażenia i zasięg dzięki czemu ta broń sprawdza się idealnie jako sniperka. Posiada lunete dalekiego zasięgu do lepszego celowania oraz wyżutnię granatów skokowych.
1 tryb
KUSZA - Wystrzeliwuje trzy strzały o czerwonych grotach, które lecą po linii prostej. Można wykożystać lunetę do lepszego celowania gdyż ten tryb idealnie się sprawdza do eliminowania poszczególnyh wrogów na bespieczny dystans.
2 tryb
GŁÓWKI - Ta sama zasada działania co w Bełtaczu granaty skokowe, lecz amunicją tutaj są małe suszone główki.
Krzykacz

Dość obżydliwie wyglądająca głowa demona na pierwszy rzut oka nie wydaje się być bronią. Nic bardziej mylnego gdyż, jest jedną z najlepszych broni. Demon z oczu wystrzeliwuje wiązkę laseru, która dosłownie tnie i smaży każdego stojącego na drodze strzeału. A jescze bardziej efektowną i nisczycielską mocą owej głowy jest krzyk. Każda wrogo nastawiona istota zginie na miejscu stojąc na drodzę fali dźwiękowej.
1 tryb
SZATAŃSKIE OCZY - Z oczu demona wystrzeliwuje laser lecący trajektorią prostą dzięki czemu na dość spore odległości nadaję się do exterminacji wrogów. Jest niezwykle celna, lecz dość szybko traci energię.
2 tryb
KRZYKACZ - Jedna z najpotężniejszych broni w grze. Powoli posuwająca się do przodu fala dzwiękowa łamie kości i zgniata czaszki anszych wrogów. Wszystkie słabszego i średniego pokroju potwory giną na miejscu, co niektórę śilniesze przetrzymują ten atak lecz otrzymują ogromne obrażenia. Ten tryb wymaga sporo energii do działania.
Ostrze

Złamany miecz nie wygląda zbyt imponująco, lecz gdy rzucimy go przed siebie, w miejscu gdzie powinna być dalsza długość miecza tworzy się energetyczne ostrze, które szatkuje wszytko co podejdzie na dwa metry. Miecz także potrafi wzywać trzy małe trupie czaszki, które podążają w strone najbliższego wroga zadając mu obrażenia.
1 tryb
CZASZKI - Wystrzeliwujemy trzy małe czaszki, które gonią wroga. Mają średni zaśieg a z celnością nie trzeba się przejmować, wystarczy że wystrzelimy czaszki w momencie gdy wróg jest na celowniku a potem same go dopadną.
2 tryb
OSTRZE - Wyżucamy przed siebię miecz, który pod wpływem energi zaczyna wirować i utrzymywac się w powietrzu jakieś dwa metry przed nami. W miejscu gdzie brakuje elementów ostrza tworzą się energetyczne przedłużenia tej broni białej dzięki czemu zadaje ona bardzo duże obrażenia. Zasięg bliski.
Ektoplazmer

Jest to wyrzutnia toksyn, która wypluwa nasycone zieloną mazią pociski lecące po trajektorii paraboliczej (podobnie niczym kołki w Kołkownicy). Mają dość duż siłę lecz z celnośćią na dalsze dystanse trzeba popracować. Na blizsze odległości jest wstanie pluć chmurą toksycznych, zielonych oparów, które spowalniają przeciwników. Nie jest zbyt szybko strzelna ale bardzo przydatna broń do spowolnienia mas potworów nacierających w naszym kierunku.
1 tryb
ZIELONY ŚLUZ - Jeden taki poćisk ma dość sporą siłę na potwory słabszego i średniego pokroju a śilniejsze dostaja dość sporych obrażeń.Co ciekawsze pocisk ciagnie za sobą mała chmurę toksyn i gdy ktoś w nią wejdzie dostaję niewielkich obrażeń. Pociśk leci po krzywiźnie co oznacza że im dalej leci tym bardziej zniża swój tor lotu.
2 tryb
EKTOPLAZMER - Pluje na bliską odległość zielonym gazem, który spowalnia wszystko co stanie nam na drodze.
Piekielna bomba

Pierwsza tego typu broń w Painkillerze. Jest to granat, którego eksplozję wywołujemy za pomocą detonatora. Granat przylepia się do każdej powieszchni a nawet wrogów i można go wykorzystać do zastawiania płapek na wieksze chmary potworów. Ma niesamowitą siłę rażenia. Z wyglądu przypomina jakieś jajo albo zarodnik jakiejś istoty do którego jest przyczepiony detonator. Przez pęknięcie widzimy nawet małą istotę, która szamocze się wewnątrz jaja.
1 tryb
PIEKIELNA BOMBA - Rzucamy granat,który przyczepia się do wszystkiego na co natrafi. Następnie w lewym, dolnym rogu ekranu (lewa ręka) ukazuje się nam detonator, dzięki czemu po ponownym wciśnieciu lewego przycisku myszy, detonujemy ładunek.
2 tryb
DETONATOR - Możemy w każdej chwili wcisnąć spust i wysadzić ładunek wybuchowy za pomoca detonatora w lewej ręce.
POWRÓT